isabelladunback

Alla inlägg under augusti 2011

Av Isabella Dunbäck - 1 augusti 2011 00:50

Nu är det fan augusti , när jag tänker på det blir jag faktist lite rädd. Höstens färger kommer snart ta över det gröna och allt kommer snabbt gå från grönt till gult och rött.

Skolan börjar snart. Jag har bestämt mig att verkligen leva livet de 23 sista dagarna eller vad det nu är. Nu när vi börjar är vi störst på skolan, nu är inte vi de små åttorna som har ett år kvar till allting. Det är nu det börjar på riktigt. 

Gymnasieval. I sjuan tänkte man väl "äh de där kommer jag väl på senare" men det som jag sa senare förut är nuet nu. Jag tror jag är rädd, rädd för allt ansvar som hösten bär med sig. Och tänk då nästa år. Hur känner jag då? har jag valt rätt gymnasium ? Kom jag in på det jag ville? Vart är jag om exakt ett år? Och framför allt, vilka beslut har jag tagit? Det som alltid kändes så långt bort kryper sig bara allt närmre och närmre... Men nu ska jag skita i alla val jag behöver göra om några månader. Nu ska jag leva livet så gott som jag kan på mitt sista sommarlov som för mig tillbaka till viksängsskolan på hösten. Nu är vi stora, våra livs beslut börjar här. Om 23 dagar. Jag ska verkligen kämpa för att ha så många välmöjligheter som möjligt när det gäller att välja rätt gymnasium. 
Men nu , nu ska jag bara njuta och leva! 


 

Presentation


Hola!
Mitt namn är Isabella och jag är en helt vanlig 15åring som bor i lilla västerås. Jag bloggar om allt och ingenting!
ENJOY

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg?:)
 Typ en gång om dagen
 Första gången nu
 Flera gånger om dagen
 Någon gång i veckan
 Någon gång i månaden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards